Nashville - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Bert Wolf - WaarBenJij.nu Nashville - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Bert Wolf - WaarBenJij.nu

Nashville

Blijf op de hoogte en volg Bert

21 Mei 2018 | Nederland, Drachten

We gaan vanochtend vroeg op pad; sowieso handig ivm de drukte en om te proberen om nog een tour naar de RCA-studio te scoren.
Dit slaagt! Om 11 uur kunnen we mee in de bus die ons naar de studio brengt.
Een leuke tour waarin we al veel informatie krijgen over wat er zoal is opgenomen in deze studio en door wie.
In de studio aangekomen krijgen we o.m. opnames te horen van Jim Reeves, Dolly Parton en natuurlijk Elvis.
Elvis heeft hier meer dan 300 nrs. opgenomen.
Het verhaal wil dat er gekleurde lampen in de studio hingen (nu nog steeds) e afwisselend werden gebruikt - afhankelijk van de stemming waarin Elvis verkeerde.
Aan het eind van de tour werd het nr. Are you lonesome tonight afgespeeld - in het donker!
Elvis kon nl. niet in de juiste stemming komen en koos er toen voor om dit in het donker op te nemen.
Weer een kippevel-moment!
Na de tour nog een rondleiding door het museum.
In de middag gaan we zwemmen bij het prachtige hotel.
Heerlijk, want het is vandaag bloody hot!
Morgen onze laatste alweer in Nashville; we gaan deze nog doorbrengen in het centrum.