Fietstocht door Central Park - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Bert Wolf - WaarBenJij.nu Fietstocht door Central Park - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Bert Wolf - WaarBenJij.nu

Fietstocht door Central Park

Blijf op de hoogte en volg Bert

09 Mei 2018 | Nederland, Drachten

Vanochtend zijn we al vroeg wakker. Om 10 uur verzamelen voor een fietstocht met Ned. gids en aangezien we niet precies weten hoe lang we onderweg zijn maar vroeg op pad. Eerst nog een ontbijtje genomen bij jawel..MacDonald. Daarna met de metro waar we wonderwel meteen de juiste(n) hebben te pakken en zodoende ruimschoots op tijd aanwezig zijn op de verzamelplek.
Het is prachtig weer; het zonnetje schijnt volop dus dat kan al niet beter.
Na plm. 3 uur is de prachtige tocht volbracht. Veel gehoord en gezien (o.m. het huis van wijlen John Lennon en Strwberry Fields met het monument.
Vanmiddag hebben we een bezoek gepland aan The Top of the Rock vanwaar je een prachtig uitzicht hebt over de stad. Dit is idd het geval! Het kost wat moeite maar dan heb je ook wat.
Lange wachtrijen en overal word je “begeleid”. Er wordt op deze manier veel baantjes gecreëerd ; je kaartje wordt wel 5 x gecontroleerd door steeds weer iemand anders en je gaat zelfs nog weer door een detector.
In de namiddag stappen we weer op de metro ri. ons appartement. Bomvolle metro’s en dan belanden we ook nog es helemaal verkeerd; in de Bronx.
Vervolgens hebben we maar een taxi genomen. Dit was een relaxte rit waar we ons Spaans ons nog es konden oefenen. Dat wordt hier veel gesproken in NY.
We eten bij een Amerikaans/Latijns restaurantje en bij thuiskomst zijn onze batterijen leeg.
Lekker naar bed en morgen maar weer vroeg op.